Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bezpečnostní inspekce vybraných lokalit v Moravskoslezském kraji
Jalůvková, Denisa ; Slavíček, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá bezpečnostní inspekcí na vybraných lokalitách v Moravskoslezském kraji. Nejprve bylo pro provedení analýzy dopravních nehod vybráno deset úseků a deset křižovatek z extravilánu. Tyto lokality byly na základě nehodové analýzy a ukazatelů nehodovosti porovnány. Následně byly vybrány tři úseky a tři křižovatky pro provedení bezpečnostní inspekce. Součástí bezpečnostní inspekce byla vizuální prohlídka a identifikace rizik. Ke každému riziku byl předložen možný návrh jeho řešení.
Zjištění doby potřebné pro řidiče k vyhodnocení situace za vozidlem při odbočování a předjíždění
Belák, Michal ; Rábek,, Vlastimil (oponent) ; Kolíbal, Zdeněk (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá zejména zjištěním doby, kterou potřebuje řidič k vyhodnocení situace za vozidlem při jízdních manévrech odbočování a předjíždění, a to na základě provedených měření v reálném silničním provozu. Jedná se o běžné a časté jízdní manévry, které řidič vykonává při řízení vozidla v silničním provozu a pro jejich bezpečné provedení potřebuje znát situaci kolem vozidla a zejména pak za ním, k čemuž slouží zařízení pro nepřímý výhled, nejčastěji zpětná zrcátka. Takto definovaná doba, vhodná např. pro potřeby soudně inženýrské aplikace pro analýzu silničních nehod, dosud nebyla podrobně zkoumána. Za účelem jejího stanovení, proto byla provedena rozsáhlá analýza současného stavu problematiky související s nepřímým výhledem z vozidla, byly formulovány vlivy na délku doby a s tím související charakteristiky člověka jako součástí soustavy řidič – vozidlo - okolí. V práci byly zkoumány vlastnosti lidského vnímání a pojednáno o problematice reakční doby. Byly analyzovány dosavadní výzkumy zabývající se dobou věnovanou pohledům do zrcátek a představeny možné metody jejího měření. Na základě toho pak byl navržen a realizován experiment, pomocí kterého byla tato doba autorem definována a získána potřebná data, jejichž analýzou bylo možné kvantifikovat dobu, kterou řidič potřebuje ke kontrole situace za vozidlem, při odbočování a předjíždění a dalších jízdních manévrech při kterých je potřeba změnit směr, resp. jízdní koridor vozidla. Závěry ukázaly, že doba potřebná pro vyhodnocení situace za vozidlem prostřednictvím zpětných zrcátek obvykle nepřesahuje dobu 1 sekundy.
Posouzení vlivu počasí na dopravu v intravilánu
Jalůvková, Denisa ; Radimský, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá hledáním souvislostí a případných závislostí dopravních nehod na různých projevech počasí na pozemních komunikacích v České republice. První část práce je věnována obecné problematice dopravních nehod a jejich příčin, následně jsou rozebrány jednotlivé meteorologické prvky a atmosférické jevy. Dále jsou popsány instituce zabývající se dopravní nehodovostí. Praktická část práce se skládá ze statistiky a následného nalezení závislosti dopravních nehod a jízdní rychlosti na jednotlivých meteorologických a atmosférických jevech.
Zjištění doby potřebné pro řidiče k vyhodnocení situace za vozidlem při odbočování a předjíždění
Belák, Michal ; Rábek,, Vlastimil (oponent) ; Kolíbal, Zdeněk (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá zejména zjištěním doby, kterou potřebuje řidič k vyhodnocení situace za vozidlem při jízdních manévrech odbočování a předjíždění, a to na základě provedených měření v reálném silničním provozu. Jedná se o běžné a časté jízdní manévry, které řidič vykonává při řízení vozidla v silničním provozu a pro jejich bezpečné provedení potřebuje znát situaci kolem vozidla a zejména pak za ním, k čemuž slouží zařízení pro nepřímý výhled, nejčastěji zpětná zrcátka. Takto definovaná doba, vhodná např. pro potřeby soudně inženýrské aplikace pro analýzu silničních nehod, dosud nebyla podrobně zkoumána. Za účelem jejího stanovení, proto byla provedena rozsáhlá analýza současného stavu problematiky související s nepřímým výhledem z vozidla, byly formulovány vlivy na délku doby a s tím související charakteristiky člověka jako součástí soustavy řidič – vozidlo - okolí. V práci byly zkoumány vlastnosti lidského vnímání a pojednáno o problematice reakční doby. Byly analyzovány dosavadní výzkumy zabývající se dobou věnovanou pohledům do zrcátek a představeny možné metody jejího měření. Na základě toho pak byl navržen a realizován experiment, pomocí kterého byla tato doba autorem definována a získána potřebná data, jejichž analýzou bylo možné kvantifikovat dobu, kterou řidič potřebuje ke kontrole situace za vozidlem, při odbočování a předjíždění a dalších jízdních manévrech při kterých je potřeba změnit směr, resp. jízdní koridor vozidla. Závěry ukázaly, že doba potřebná pro vyhodnocení situace za vozidlem prostřednictvím zpětných zrcátek obvykle nepřesahuje dobu 1 sekundy.
Bezpečnostní inspekce vybraných lokalit v Moravskoslezském kraji
Jalůvková, Denisa ; Slavíček, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá bezpečnostní inspekcí na vybraných lokalitách v Moravskoslezském kraji. Nejprve bylo pro provedení analýzy dopravních nehod vybráno deset úseků a deset křižovatek z extravilánu. Tyto lokality byly na základě nehodové analýzy a ukazatelů nehodovosti porovnány. Následně byly vybrány tři úseky a tři křižovatky pro provedení bezpečnostní inspekce. Součástí bezpečnostní inspekce byla vizuální prohlídka a identifikace rizik. Ke každému riziku byl předložen možný návrh jeho řešení.
Posouzení vlivu počasí na dopravu v intravilánu
Jalůvková, Denisa ; Radimský, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá hledáním souvislostí a případných závislostí dopravních nehod na různých projevech počasí na pozemních komunikacích v České republice. První část práce je věnována obecné problematice dopravních nehod a jejich příčin, následně jsou rozebrány jednotlivé meteorologické prvky a atmosférické jevy. Dále jsou popsány instituce zabývající se dopravní nehodovostí. Praktická část práce se skládá ze statistiky a následného nalezení závislosti dopravních nehod a jízdní rychlosti na jednotlivých meteorologických a atmosférických jevech.
Analýza výskytu dopravních nehod v okolí dálničních nájezdů a sjezdů na dálnici D8 v závislosti na charakteru odbočovacího pruhu
Krejza, Luboš ; Šebková, Marika (vedoucí práce) ; Vojtěch, Vojtěch (oponent)
Teoretická část práce je zpracována formou rešerše a je zaměřena na vyhodnocení četnosti výskytu dopravních nehod na dálnici D8 v blízkosti dálničních sjezdů a nájezdů. Je zde popsáno vybrané území a vysvětlení pojmů, které se vztahují k problematice dopravy obecně i na dálnici D8. Speciální část práce je zpracována za pomoci programu ArcGIS a je zde zanalyzován počet a výskyt dopravních nehod.
Poměry rozsahu deformací jako kritérium fingovaných nehod
Šachl, Jindřich Jan ; Šachl, Jindřich ; Frydrýn, Michal
Poměr hodnot EES na vozidlech, jež se střetla, se obvykle dává do souvislosti s jejich hmotnostmi a vyjadřuje se vztahem pro přepočet hodnot EES mezi jednotlivými vozidly. Běžně používaný vztah ale neplatí obecně, je založen na předpokladech, které nebývají splněny při všech typech střetů – podmínky platnosti tohoto vztahu bývají splněny dokonce spíše výjimečně. Vědí to všichni znalci? Mnozí dosadí „své“ hodnoty do zmíněného vztahu, jakoby byl exaktní obecně platný, a pokud poměr hodnot EES tomuto vztahu neodpovídá, považují to za hlavní kritérium pro výrok o tom, že se jedná o nehodu fingovanou – bohužel mnohdy mylně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.